Web媒体「NESTBOWL」にてインタビュー記事が掲載されました。弊社コンサルタントの北川が、数々の外資系ラグジュアリーブランドのCEOを務め、現在はアドバイザリー会社を経営するニコラ・ヴィレジェさんに「外資系ラグジュアリーブランドのGMになるために必要なキャリアパスやスキル」についてお話を伺いました。
記事はこちらからご確認ください。
News
Client Voice ―お客様の声― 2024
Client: French Accessory Brand
Position: GM
Type: Contingency
Period: 2 month
Contact Person: Headquarter
Consultant: Kana Kitagawa
Client Voice ―お客様の声―
When it comes to talent acquisition in Japan, trust is everything in a market that is not fluid and where bilingual, internationally minded candidates are rare. Working with A Balloon Consulting brought a professional and engaged partner into our project, and their ability to translate our mission requirements and culture fit into an actionable set of criteria was excellent. They did not -like many other agencies- overload us with CVs, but brought a very curated set of recommendations. Our GM search with them was very successful and the entire communication process and relationships management with the candidate was flawless.
Client: Luxury Fashion Brand
Position: CFO
Type: Contingency
Period: 2 month
Contact Person: GM
Consultant: Takashi Ikematsu
Client Voice ―お客様の声―
数多くの候補者にお会いしたもののなかなかラグジュアリーリテール業界の経験者に巡り合うことができず、エーバルーンコンサルティングさんにサーチを依頼することに。
求める人物像の理解スピードが早く、他のエージェントさんに比べ候補者のクオリティーが高いことに驚きました。
候補者に応じた柔軟な進め方を提案してくださり、スケジュール調整やフィードバックなど、海外HQとのやり取りも直接お任せしました。
結果、オファー受諾までのプロセスを円滑に進めることができ、満足しています。